dimarts, 5 de juliol del 2011

El fred indomable

(seguint les Noves flors de "Fràgil")














inclement i eteri,
rostolls de pedra encesa.
La figura del teu rostre s’emmiralla
en una festa de cintes blaves.
M’enfonso en un bosc espès
dels rínxols indomables
i el vent atàvic, ignominiós,
em perboca retrets i adagis.

En ve del fred l’esgrafiat del teu nom.

Em done al mar, sí;
i per ell m’enlairo
sense còdols a les butxaques
ni atzucacs a les genives.

I ara em dic: “I doncs,
d’on ve aquesta remor de cendres…?”

Si fos etern

L'Almardà

(Seguint l'etern instant de Zel)


Si fos etern,
què quedaria de l'instant?
Avui mateix, el matí
lluent, nou, fresc,
feia olor de nadó.
He desitjat, si més no,
que durés un dia sencer.
I el temps m'ha ignorat.
Si sóc instant, m'ha dit,
per què em demanes el sempre mai?

Amors llunyans

Aquesta nit

t'he tornat a tenir

com la melodia té el músic

com té l'infant la il·lusió

jo tinc la dolçor dels teus petons

la passió als llençols

la realitat d'haver estat un somni.

Aquest matí,

quan el sol m'ha tret del llit

no t'hi he trobat

i un cop més

m'he omplert les mans

del desig de les teves carícies.

(seguint la zel)


amors propers

etern instant, d’un senzill obrir els ulls
que jo voldria fer possible
bo i sabent que és
un somni impossible de permanència
allò bo, senzill, tendre, la companyia
mai feixuga dels amors propers
aquells que no enlluernen
però perduren



(seguint Montse i Carme)

ESTIMAR

Sentir el batec de la vida,
estimar dia rere dia
sabent que tot s' acaba
i ens arriba l'instant etern.

Peixets d'argent


















(seguint  al barbollaire,  Anton  i deo)

Com peixets  d'argent  bellugadissos
en la tendresa impacient
de les  xarxes  de  llum a les mans.

No ens cal cap eternitat,
si compartim,  rebels
la llàgrima i el somriure,
ens regalem sobradament
a  flor de pell, l' instant etern.

Efímera, perpètua, de deomises

[intentant seguir i respondre les llàgrimes i els somriures de l'Anton]


Parlar de l'efímera eternitat
O de la perpètua brevetat
Costa el preu de l'existència
Que ens ha estat oferta.

La llàgrima i el somriure
Conviuen a flor de pell i compten
Els instants i els segles
Sense diferència ni preferència.

Digues-me, home que sofreixes,
Dona que tastes la felicitat,
Què seria de nosaltres si tot
Fos rutinari i lineal, immutable?

Qui parla de l'eternitat és
L'animal més fràgil que existeix.



d.

POGUÈSSIM RIURE...

4.- RODA POÈTICA JULIOL 2011.
( SEGUINT A LA ZEL


Si junts poguèssim riure
i junts poguèssim plorar
Els sotracs de l'existència


et deixen en el pou, en el forat


i ni la lluna hi guaita


per ment il·luminar...



Quan s'allunya l'abraçada
i saps segur que mai tornarà..

Qui no té algun suplici en la vida'

que et marca per sempre
A tots arriba algun jorn desgraciat
Qui parla d'eternitat ?

Peixets d'argent

Primavera [XVII]


T’estimo la matinada de la pell:
laxament espurnejant a trenc d’alba,
amarada de son,
com peixets d’argent.

Tempera-ments




Trobo l'alegria de viure en un xip,
entro en una pintura pixelada,
escampo pel ciberespai prosa oblidada.
Segueixo les vostres petges a la xarxa,
amb la joia d'escoltar-les.


[seguint deomises i en general la lolita]

Càrrega, de deomises

[intentant arreplegar les idees escampades per la Isabel, la Laura T. Marcel i la fanalet]

Càrrega i fosca,
I l'oreneta nia
Perquè la pausa
És també necessària.
Ombra i llum a trenc d'alba.



d.

Nit obaga


Sentir el batec de les plantes a la terra,
el crec-crec del fullam sec,
i de la fulla verda.
La humitat de la rosada,
i algun gotim d'aigua
albirant ser beguda pel sol que mandreja, encara.

Després d'una nit obaga,
les ombres de la llum s'encenen i conviden.
El carretó de la vida, amatent,
per alleugerir el pes de la càrrega.



(seguint la Isabel)

Sentir el batec


Seguint Deo i Laura







Sentir el batec de la terra a les plantes,
pintar un somni a cada fulla,
ser al cel ocell i al mar onada
mentre el vespre esclata amb pluja.


Deixar que el vent signi paisatges,
que totes les estrelles ocupin el seu lloc,
que esdevingui èpic caçar un color...
Sentir el batec de les plantes a la terra.




Clau de lluna

(Seguint a deomises)

Aquesta nit no has vingut a la cita,
el pentagrama del cel no tenia clau,
ni clau de sol, ni clau de lluna,
però allà dalt totes les estrelles
ocupaven el seu lloc,
magestuoses, brillants, impecables,
i en mig del silenci i la foscor
ens han oferit el seu millor concert d'estiu.

Sandàlies, de deomises

[intentant seguir Mon]

Caminar descalç per no haver trobat les sandàlies
Que puguin recórrer l'aire fins delimitar la mar
En l'hemisferi sud dels teus llavis. I no rendir-se.

Solcar la pell del camí ofert pel trenc de l'alba,
Núvols tristos en el cel de l'ànima abans que despertin
Els teus parpres de llum, de pluja, de joia. I somriure.

Respirar i arreplegar la flaire d'una onada perduda
En les dunes d'unes llunes desvetllades, els sons purs
Engendrats pel pentagrama del cel, de l'estol d'ocells
Que piulin el teu nom de natura viva. I alenar de nou.

Caminar descalç i sentir el batec de la terra a les plantes,
Les magnòlies esbatanades de les teves galtes als capcirons
I demanar a la reina de les coses un nou món que duri
Tants anys com l'eternitat duplicada. I no trobar les sandàlies.



d.

M´HE DESCALÇAT

M’he descalçat per trepitjar aquesta eixuta terra
aspre i mig morta des de fa masses anys
On son els homes? I les dones, i els infants?
Aquest desert buit de llibertat em posa malalt
Això ja dura masses anys....

(seguint a Zel)

Fràgil

Imatge: Griselda



Potser de vegades sense dir-te res
m'allunye de mi i entre en el teu son
llavors d'amagat sense fer soroll
engegue la música que ja no fa mal
evoque mil llunes que desfeien mots
i mots mai no dits i caminals fràgils
com un pensament.
Potser de vegades m'acaça el neguit
i córrec amunt, ben lluny, serra amunt
cel i estels amunt fugint de la por
de ser de cristall i d'esborrar vides.
Llavors d'amagat em done a la mar.

(seguint mq)

contrast

no m'he descalçat

per arribar al coll del meu fill

mentre m'embolcallava

plorant, entre els seus braços

entre llàgrimes dolces

m'ha dit que m'estimava

més que a ningú

hem mesclat les soletats

els cors més junts que mai

sentint-nos, tots dos

al món dels oblidats

gran com és, s'acosta

tot cercant fugir dels seus neguits

units en un amor etern, indestructible



(contrastant amb MC)

dilluns, 4 de juliol del 2011

seguint (a no sé qui) a tots



Piu piu piu ( segueixo al Deo )

Piu piu piu
l'ocell
al niu...

Piu piu piu
potser
riu?

Piu piu
piu piu
piu viu

Letícia ornitològica, de deomises

[seguint les piuladisses de la montse i de la lolita]

Em porta l'alba
Piuladisses llunyanes,
Herald de vida.
La joia d'escoltar-les
Novament m'omple l'ànima.



d.

PIULA QUE PIULA


L'ocell em desperta,
em fa saber
que hi és
sense dir res.

ni piu




sense
dir-te
res
 .
sense
dir 
ni piu
.
.
 un ocell canta
.
.
.


Tendències, de deomises

[intentant amalgamar en Francesc i l'Anton en un migsonet maldestre]


Si la fal·làcia i la prepotència
Agrupen en les entranyes la fam del món,
Arribarem lluny en el camí cap a l'Infern.

Llavors, siguem nobles i humils -tendència
Del poble- i farem que el més pregon
Dels abismes s'ompli, en lloc d'hivern,
De primavera florida, curulla de vida.



d.

ORGULL... FOTO GOOGLE IMATGES.-



4 – 7 – 11
RODA POÈTICA JULIOL 2011-07-01
(l'últim vers de F. Mompó)
Trobo la freda foto
on m’arrabassen l’orgull
si l’or vull...
A l’escenari
PREPOTÈNCIA
I esclavitud 

TANKA DE L'ENGANY

TANKA DE L'ENGANY

La millor posa
per a l'ull freturós
que en la recerca
pels abismes de l'ànima
troba la freda foto.

(Seguint Barbollaire)

Estranys a l'aparador

Venezia [LXXVII]

De vegades,
ens observem llunyans i foscos.

Lluint la nostra millor
indiferència i fredor.

Exhibint-nos, radiants,
com estranys en un aparador.

(seguint zel i mon i...)

Sense dir-te res





Sense dir-te res
el temps avança
i t'expel·lirà fet un batibull al pes
per esmicolar recances...

Sense dir-te res.

Sense dir-me res.

diumenge, 3 de juliol del 2011

contrapunt



T’he deixat abatut, i sol
sense dir-te res
he saltat els graons de tres en tres,
per no enfonsar-me en la teva desídia,
m’he fos al carrer fosc
poc a poc, esperant la teva veu
des de la finestra... i és que
quan et veig capcot, sorrut,
i amb els ulls perduts,
no sé trobar el meu lloc dins teu.
Sé que m’enyores, però no saps el que vull
no te n’adones?









(seguint Món, amb complicitat)

TEDI


Cap al tard, quan la nit vela el sol
i l’avorriment em domina
absent de tu el tedi arriba
Miro al carrer darrere els vidres
I al fons una silueta femenina
que amb passos curts camina.
S’allunya de mi


seguint a Elfreelang

Tendre desig blau d'un fanal al capvespre

Tendre desig desitjar la tendresa
hissant la vela vetllem que no es veli
la imatge dolça que imaginem , tendra
Cap al tard, quan la nit vela el sol
els estels es revelen i rebels es rebel·len
contra la foscor amb espurnes enceses
...foradant la negror amb petites tendreses...
Despleguem el velam que enfilem ja el vespre!
desitgem desitjos i els volem ben tendres.

Els funerals

Avui fa cinc anys de l'accident a l'estació de Jesús (rebatejada Joaquín Sorolla cercant un oblit sòrdid) de la línia 1 del Metro del València. Els familiars de les víctimes i els accidentats encara esperen ser rebuts per Camps. Cap responsable. Cap funeral. Només aquesta pedra indigna.



Crema el vaixell a l'horitzó.
El gran guerrer s'enlaira.
I els seus déus l'acullen.

Crema la pira enlairada.
El cap dels guerrers parla als déus.
I els esperits inspiren el seu fum.

A la plaça hi han 43 cossos.
Cap foguera, ni tan sols llenya.
Els déus no entenen la indiferència.

No eren guerrers. No eren sants.
No eren caps. No eren amos.
No eren prínceps. No eren reis.

A la plaça hi han 43 no eren.
I cap arbre bastirà la immolació.
Quins déus accepten la diferència?


Quan el jorn retira



Quan el jorn retira,
enamorada del mar, com és,
s'aplega i replega el velam, 
tornant els peus molls a la terra,
per estrenar el combat de la nit
i hissar de nou -i amb fal·lera-
el desig de tendresa.

(seguint en Jordi, en deo, la Carme)

Salpa

Com vela enamorada del vent,
fràgil  i efímera...
Salpa i navega orgullosa,
s'apressa  i s'aquieta
s'inquieta  i batega
i cerca  i aprèn 
el ritme
de paraules i cançons,
ja vingui, el vent, 
de migjorn
o xiuli de  tramuntana.

(seguint  en Jordi i en deo)

Bitàcola (II) de deomises

[intentant seguir en Jordi Dorca]

Combat i brega
Per lluitar envers fantasmes
De la demència.
Has buscat el naufragi
En els fulls de la vida,

Fràgil, efímera
Bitàcola de l'home
En plena angoixa.



d.

Fràgil




Amb sentors de brega
i dolor de vida,
el retruc del dia
va hissant-se,
fressós,
com la vela enamorada del vent.





[inspirat en Zel]




Salmòdia òssia (o Papiroflèxia), de deomises

[seguint la zel, en Francesc Mompó i l'Anton, a pedaços]

Prova d'alçar-te amb el grinyol perpetu dels membres
I amb la salmòdia de queixes que el teu esquelet
Confereix en aquest trencaclosques rígid i immòbil
Que és la vida.

Venç la rutina i la peresa amb l'esforç d'esdevenir dret
I apareixerà un sol càlid contra tots els desembres
Acumulats en la sang i perquè, immediatament, trobi el
Gebre en la ferida.

Cull l'esperança feta de paper i guarda-hi les cabòries
Per si una ràfaga de vent se les enduu enllà, lluny,
I les perd i les oblida.

Home d'origami avui, tanca el puny i desvetlla't: el juny
Ha acabat i cal posar ordre al camp del viure, històries
D'espiga fràgil que no té brida.



d.

retorn



Vençut, el cansat prova d’alçar-se,
sent enyor de lluites i vol encara,
-després del forçat repòs-
cercar la llum perduda, esmunyedissa...
Un dia trist
li va fuitar dels ulls
Tant temps sol, amb les mans buides
i els òssos febles, vol retornar al color
de la vida, que tant enyora...
prova d’alçar-se, jo li dono la mà.






(seguint Francesc M)

MIRALL TRENCAT ... de l'Anton de rebaixes




RODA POÈTICA JULIOL 2011-07-01
( La primera frase és de Deomises ).
2.- He descobert que m’amaga l’horitzó.
En la llunyania, com penjant d’un fil
veig la trencadissa del meu gran mirall.
Lluny poc podien, els padellassos, fer-me mal
en els peus, en les mans, en el cor.
Seria el record que esboternava panyiser
al no regrés d’un albirar-se en son vent.
Callat reflexionaria si retornar al lloc
a compondre de nou el trencaclosques estimat.

UNA VESTA RÒNEGA

UNA VESTA RÒNEGA


Una vesta rònega
com a pell de pols
perquè la color no em trobe
quan mastegue la cançó del cansat
com una salmòdia pesada i lenta;
cap llum entre els dits
que separen els òssos dels vençuts.

dissabte, 2 de juliol del 2011

Paràbola de deomises

[intentant agafar l'essència de l'Elfri i seguir el seu vol, encara que amb caires malenconiosos...]


Amb la voluntat exhausta, t'afanyes
Per descobrir què amaga l'horitzó
I quina és la cadena de la presó
De la vida que et remena les entranyes.


Vol llastat en la llum d'una paràbola
I les ales es despleguen com vestes
Rònegues quan la foscor àvol ha
Tenyit de sable les passades gestes.

Amb els membres alienats, acceleres
Les teves passes i cerques un camí
Per aconseguir la llibertat i la fugida.


Vella glòria pretèrita, que ja no esperes
El futur, només un cop de vent del destí
Que et perfili el rumb adient, i la vida.



d.

Vols! Vols?

Vols un més enllà i t'hi afanyes
en vols d'alçada per damunt de l'horitzó
i què vols? et diu el núvol
i quins vols enlaires? l'estel demana

I vols volar i voles volts i voltes voltant
viaranys vitals volant i volent voluntats
vulnerant vots vacus et vacunes de vida.

Volem voltar , voltem ,a voltes, victorioses
volem amb ales noves i volem poesia....
versem vols i volem versos ...

Volar fort

(Seguint a Mon) 

Ha arribat l'hora de que aixequis el vol
ja tens les primaveres que t'han proveit del plomatge necessari
és el teu moment i ho has de fer sol.

Avui mirava fotos, records del passat,
moltes històries viscudes, molts sentiments en aquell inventari
on només cadascú pot explicar com li ha anat.
La vida és per viure-la i s'ha d'anar tastant
caure i aixecar-se, gaudir i treballar,
ser conscient cada dia de tot el que va passant.

Obre totes les portes,
omple-ho de colors,
corre, salta, dorm i balla,
riu i plora, fes-ho tot.

I de tant en tant atura't
agafa aire, respira a fons
i només mira endarrere
per agafar "carrerilla" i volar més fort.

VOL


Volarem lluny del temps
si no ens manquen somnis
i amb els vents de cara
ni pensar amb tornades
ulls closos i les mans agafades.



seguint a La Senyoreta Reykjavík

Volareu lluny del temps

Seguint a Isabel...




Volareu lluny del temps
i viureu sense rellotges,
travessant portes que un dia
semblaven infranquejables.

Volareu lluny del temps
desfet en esponjosos flocs
de nostàlgia i sabreu
que l’ara paga la pena.

Volareu lluny del temps
perquè en aquest moment
fugisser i temperat,
sabeu on voleu arribar.

Volareu lluny del temps
amb una corda de records
enganxada al turmell
què us recorde d’on veniu.


Passeu, passeu





Passeu, passeu,
passeu el llindar de la porta.
Hi trobareu un espai
que us durà directes
al cor d'algún plusquamperfet.


I a cavall d'aquest verb,
volareu lluny del temps...

Volareu.


divendres, 1 de juliol del 2011

BENVINGUTS de la Montse



Portes i finestres obertes,
passem i compartim un somriure,
deixem-nos portar pels sentiments,
festejant el caliu de l'amistat.

En cada vers que has entès de Vicicle

G. Caillebotte, Pluja




Seguint l'Helena Bonals

En cada vers que has entès
Queda el misteri
En cada vers que has comprès
Resta la metàfora
En cada paraula elegida
Queda el desencert
En cada paraula no dita
Resta el veritable sentit del món:
Gotes de pluja sobre l'aigua.

Festegem... d'onatge












Intent de seguir a l'Elfreelang
Itineraris d’Efes

F
estegem els sentiments
brindem amb aigua de lluna,
compartim sinceritat,
les nostres mans s’uneixen
sobre el marbre de la taula,
en el poema de les mirades
hi cerquem la metàfora profunda,
amb dos cors cantem
a una sola veu,
la flama del temps
potser mantindrà el caliu
o les cendres s’abraçaran al vent...
onatge

Itinerari d'efes d'Elfreelang



















( intent de seguir a les palpentes entre cortines de suor i llum a Efemèrides de Deomises)

Celebrem´ho tot o quasi tot el que sigui grat
maridem les efes amb les esses i les  tes
convidem el juliol i el poniol i el julivert
fem una festa  versaire efemèrides d'estiu!

Ballem ! dansem amb les vocals i els accents
esclatem petards de rimes i de joia
llencem  enlaire els rams i entomem la toia
llancem les penes al torrent fem festa i festegem!

Efemèrides de deomises

[intentant seguir l'Anton, abans de marxar cap a la feina]




Cal celebrar totes les efemèrides del jorn?
O només donar importància a les que compartim
Amb cor i ànima amb el temps i amb la melangia?

Vine, nostàlgia, torna pels senders que el llim
Coneix, que l'arbre regenta amb el contorn
De la seva ombra allargada, i cura'm la malaltia
De recordar dates, números, xifres que no s'esborren.



d.

AMAGAT DINS TEU... d'Anton - FOTO G.IMATGES



RODA POÈTICA JULIOL 2011-07-01
( Seguint la paraula SILENCI del treball de Barbollaire)
1.- Amagat dins teu, encongit, sojornes
el camí que un jorn emprengueres.
Mut i sord al moviment que et salvi
ajups el ser en el teu JO  intern.
Com baldufa parada – peus immòbils -,
dorms el calvari d’una soledat impia.
Què et fa el sondroll que transita pla
si és el teu silenci que sempre t’estossega ?
Amagat  dins el callar ni penses en res...
Així, el temps no transita en ton dormir.
Quimera de senders de futur anorreats.
Tot tu t’avens a l’esclavisme que no busca
un ideal que et corprengui i  anul·li
una esperança de desig de batec millor.

Innocència òrfena de Deomises


[primera itinerància i primer intent de seguir en Mon]


Perquè el valor és un bé massa car que no em puc permetre,
Deixa'm en l'hospici del silenci i de la vergonya, innocent
De mi, que he foradat les butxaques amb el pas del temps,
I la xavalla s'ha perdut pel camí i pels besos manllevats.

Perquè la fam m'amenaça en cada segon d'existència, omple'm,
Escudella'm amb carícies el plat del cor, fins que sobreixi,
Que l'insomni per no ser correspost em desvetlla nit rere nit.



d.

Extensió d'Helena Bonals



El teu món interior,
en les parets de la cambra on escrius,
en la mirada d'una fotografia,
en una peça de roba que t'estimes,
en cada vers que has entès,
i ara,
en aquest poema.

(Segueixo una paraula de la Carme)

PRIMER PENSAMENT DE JULIOL de Mon

Com un llamp has passat per ma vida
D’aquells que escletxa deixen al cel
Al meu cor el teu l’obria
Tocat, ferit resto en zel

Ai! Innocent de mi
Per que no em brollen les paraules quan et tinc a prop ?
Per que em tremola la veu i la mirada.?
Aquesta fastigosa timidesa
em deixarà orfe d’amor



L'estrena del dia d'Isabel






L'estrena del dia
quan el vent pica el vidre
i la llum omple el món
t'aixeca i et llença
com un llamp a la vida.

I el somni és record.
El passat, un llast
i l'esdevenir no arriba...

L'ú de Fanal Blau


Més enllà d'una nit,
s'albiren les primeres escletxes de llum,
que dibuixen amb traç acolorit
l'estrena del dia.
L'ú, com el primer, d'un llarg viatge.



Traç màgic de Carme

Traç màgic
de començament  i promesa.
Regal d'un  dia per encetar.
Mirades  que es  troben
al  cap dels  dits.
I silencis  trencats
més  enllà  d'una nit.

Del silenci dels somnis de Barbollaire

Venezia [LXXIX]


Hem preparat lleixes i aparadors
per omplir-los,
de bell nou,
amb el traç màgic
del sentiment lluminós
que neix del silenci dels somnis.

Obro la porta de Carme


Obro la porta
a cada  vers.
En aquest instant,  
a la més petita
de les  hores.


Esclataran els perfums
més  despentinats,
 colors subtils,
sabors exquisits.
Com qui somia,
i serà sovint, com ara,
a les més  petites  de les  hores.

dilluns, 20 de juny del 2011

TORNA UN ALTRE JULIOL POÈTIC


QUI  TÉ GANES  DE TORNAR  A ENLLAÇAR  POEMES
DURANT EL MES  DE JULIOL?

POEMES DE TOTS  COLORS  I DE TOTES  MIDES?

AGAFEM  UN VERS  O UN  MOT  D'UN POEMA PER FER  EL SEGÜENT.

COMENCEM EL DIA 1  DE JULIOL  A LES  00:00

S'hi van apuntant:    (fins  el 30 de juny)

1.- Deomises  Es desclou la tenebra
2.- Joana   Navarro  El teler del record
3.- Carles Casanovas  El rocar  de Tiana
4.- Noves  Flors  Noves  Flors
5.- Montse  Fons d'armari
6.- Jordi Dorca  Adverbia
7.- Isabel  Poemes al blog
8.- Laura T Marcel    Mar i cel
9.- Francesc  Mompó  Uendos,  greixets  i maremortes
10.- Llaudal   Biosofia
11.- Helena Bonals  D'allò bell, d'allò sublim
12.- Pakiba Roses vermelles
13.-  Elfreelang   Si dubto és que sóc si penso és que sóc
14.- Veí de dalt  Malerudeveure't
15.- Olguen Dalmasas  Olguen Dalmasas
16.- Guspira Paraules despullades
17.- Barbollaire  Un lloc per nosaltres
18.- Mon  La  garrofa  de Mont-roig
19.- Mª Roser  Algué  Petiteses
20.-  Vicicle Viciclisme
21.- La senyoreta  Reykjavik  Sol de Mitjanit  a Reykjavik
22.- Lolita lagarto zero-zer-o-zer-o- no-ser
23.- Zel Ara  mateix
24.- Mq Res
25.- Carme Rosanas  Col·lecció de moments
26.- onatge Onatges
27.- Fanal Blau  A la llum d'un fanalet
28.-  Anton  Rebaixes
29.- Jesús Mª  Tibau  de tens un racó  dalt  del món

Google analytics

IBSN: Internet Blog Serial Number 14-01-1952-02

Llicència Creative Commons