diumenge, 24 de juliol del 2011

L'enemic

L'enemic de si mateix 
és enemic de tots aquells
contents de viure i veure cels oberts
cargolat entre boires negres és cec
cec als colors, cec a la vida i cec.
L'enemic també és sord ,sord als plors
sord als batecs del cor, sord i sòrdid.
També és mut , mut de paraules d'amor
mut de pensaments , i ha mudat la vida
per la mort ....criminal caçador implacable
animal més animal que els animals
sense ànima les bales han segat cors
així li caiguin al damunt les sangs vesades!

6 comentaris:

  1. Provaré de fer-te un seguiment, a tots ens surt la ràbia, oi Elfri?

    ResponElimina
  2. A les notícies de la nit han dit que la preparació del dies irae li havia costat dos anys. Quin tipus de bogeria és aquesta? No sé, potser jo en tinc una idea massa tòpica del boig com aquell que actua més bé per rampells i sense tanta premeditació. Tampoc accepte la bogeria nazi com excusa de l'holocaust, hi va participar pràcticament la totalitat dels alemanys, tot i que desprès es feren els sorpresos. No m'ho crec, tanta bogeria. És maldat, pura i dura, i anunciada en Internet.

    ResponElimina
  3. Vicicle,

    La policia noruega diu que no està boig, que raona bé i que té un diàleg coherent. Però la maldat pura i dura, per a mi també és una mena de bogeria. És perdre el contacte amb la realitat i creure que només les teves idees són vàlides. Si en dos anys de preparació no ha sabut trobar cap dubte sobre el tema, ni cap motiu per replantejar-s'ho... és que molt bé no raona, trobo jo.

    El fanatisme dut a un extrem com aquest o com tants d'altres si no és bogeria s'hi assembla molt.

    ResponElimina
  4. La seva dictadura l'ha empés en el seu raonament a només ser ell i es clar intentar i fer, aniquilar als demés. si es queda sol, quina continuitat pensa de la vida o es que l'estermini ja el porta a ser l'última víctima d'ell mateix?
    Em pregunto tantes coses que no sé com dir-les, em flueix un aiguabarreig que entenc per exposar-lo minimament. Els que estudieu o heu estudiat la ment humana que podeu explicar ? Es la maldat que ell troba normal en el que ha fet per que satisfà els seus fins instintiu. Anton.

    ResponElimina
  5. Fins i tot els que hem estudiat i estudiem la ment humana ens sentim incapaços d'explicar aquesta mena de coses. Al menys jo me'n sento incapaç.

    Per mantenir un equilibri, la ment, o sigui el cervell, ha de poder funcionar harmònicament en totes les seves parts, les més racionals, com el lòbul frontal i les més emocionals, amagades ben endins. Que la racionalitat funcioni perfectament, no vol dir pas que no hi hagi cap desequilibri. Si només funciona la racionalitat i el cervell no pot trobar circuits emocionals que matisin el raonament, normalment (i això s'ha estudiat a través de persones lesionades a llocs diferents del cervell) les decisions que es prenen són inadequades... però tot això no se si és suficient per explicar aquestes barbaritats. Si que és suficient per pensar que encara que raoni bé en els diàlegs, alguna cosa no rutlla bé dintre seu. I sé que la maldat existeix, per descomptat, però no la puc entendre, Anton. Impossible entendre-la. Al menys aquesta, tan assassina.

    ResponElimina
  6. Carme, el que dius és ben cert. Potser els que no som així ho trobem una bogeria, però és que arreu del món són gairebé diàries les demostracions d'exterminis fanàtics d'aquesta mena. I acabes, si més no, preguntant-te a què li diem normalitat i a què li diem folia. I no tenim que viatjar a societats arruïnades per un continuo estat de guerra. Ja veus, què és el que li havia negat la vida a aquest tio per a que, tot i semblar-li atroç, fóra necessària, segons ell, aquesta matança? Suposo que heu vist aquella fenomenal pel·lícula del Hitchcock "La soga" on fa una veritable radiografia d'aquest tipus de mentalitats executores des de la seua superioritat. N'hi ha alguna cosa que ens aprope més als déus que anar decidint qui deu viure i qui deu morir?

    ResponElimina

Google analytics

IBSN: Internet Blog Serial Number 14-01-1952-02

Llicència Creative Commons